the-art-of-the-start.jpgVállalkozói létem egyik meghatározó eseményéről fogok most írni: amikor is először hallottam Guy Kawasaki-t.

Jópár éve annak, hogy egy barátom ajánlására megnéztem egy rövid videót, ahol Guy Kawasaki egy vállalkozóknak szóló konferencián népszerűsítette a könyvét, a "The Art of the Start"-ot (Az indulás művészete). A videót a cikk alján belinkelem.

Ez a rendkívül frappáns előadás teljesen magával ragadott - rengetegszer megnéztem. Nem sokkal később a könyvet is megvettem, aminek az olvasása is rendkívüli élmény volt. Tényleg többszáz üzleti könyvet elolvastam, de számomra ennek még mindig nincs párja.

Tavaly, amikor Kawasaki készült a legújabb könyvére, az Enchanted-re (Elbűvölés), megkérte a blogja olvasóit, hogy küldjünk be olyan sztorikat, amikor valami vagy valaki elbűvölt minket. Természetesen én a "The Art of the Start"-ról írtam. Az az igazság, számítottam arra, hogy tetszeni fog Kawasakinak az írásom, de őszintén mondom, semmi számítás nem volt benne; tényleg ennyire lelkes vagyok, amikor erről a könyvről van szó. Ha a sok száz üzleti könyvemből egyetlenegyet kellene választanom, gondolkodás nélkül ez lenne a nyerő.

Így aztán bekerült ez a kis írás az Elbűvölés-be, és közben remekül ellevelezgettünk Kawasakival, aki egyébként rendkívül közvetlen és nagyon jó fej.

De ki ez a Guy Kawasaki?

A legfontosabb tudnivaló róla, hogy egy befektető társaság, a garage.com egyik tulajdonosa és vezetője, aki üzleti ötleteket hallgat százával és ezrével, és közülük választja ki azokat, akikben fantáziát lát. Ezért gondolom, hogy érdemes rá hallgatni, hiszen óriási gyakorlata és tapasztalata van egy üzleti ötlet megítélésében. (Mellesleg Kawasaki még dolgozott az Apple-nél is mint vezető szoftver-evangélista)

Miről is szól ez a könyv?

Egy jó vállalkozó csak úgy ontja magából a jobbnál jobb ötleteket, de általában a fiók sokkal gyorsabban telik meg velük, mint ahogy ürül. Néha viszont érdemes megállni, átlapozni ezeket az ötleteket, és csinálni velük valamit. Nálam ez általában az év eleje. Minden egyes ötlettel kapcsolatban van két kérdés, amire saját magunknak válaszolnunk kell:

    1. Megéri ezzel foglalkozni?
       
    2. Meg akarom / tudom csinálni?
       
Ha bármelyikre a válasz nem, irány a kuka. Azonban ha ezen a tűzpróbán már átesett az ötlet, újabb három jön:

    1. Honnan lesz pénzem?
       
    2. Kikből áll majd a csapat?
       
    3. Hogyan fogjak hozzá?
       

Ez gyakorlatilag egy mini üzleti terv vázlata, és lefogadom, hogy a magyar vállalkozások 1000 ötletéből 999-nek nincs kész üzleti terve. Még azoknak se, amelyek már élesben működnek.

Ez a könyv egy rendkívül élvezetes olvasmány minden kezdő és praktizáló vállalkozónak. Nincs benne semmi rizsa, semmi álszent duma, csak a tiszta tudás.

Valószínűleg fogok még a könyv egy-egy témájáról írni, de remélem kedvcsinálónak már ez is elég volt...

A bejegyzés trackback címe:

https://vallalkozokonyvek.blog.hu/api/trackback/id/tr183554993

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ivanhoe 2012.01.16. 16:24:38

Ezt a könyvet meg lehet venni magyarul?

Ivanhoe 2012.01.16. 16:26:19

@Ivanhoe: Közben megtaláltam, a magyar címe: Elmés kezdés
süti beállítások módosítása