Karácsony előtt néhány nappal bent ültem egy borzasztóan sikeres vállalkozó barátom irodájában. Átadtam neki a kis jelképes karácsonyi ajándékunkat, és közben borzasztóan szégyelltem magam. Rá alig egy hónapra egy kerekasztalnál ültem rajta kívül másik 11 rendkívüli üzletember társaságában, akikkel 2 havonta összejövünk egy mastermind-találkozóra, és megint nagyon szégyelltem magam. Tudjátok miért?

Már megint ugyanaz történt velem. Történnie kellett volna valaminek, de semmi nem történt. Sorra születnek a mások szerint is kiváló ötleteim, de ahogy dolgozok rajtuk egy-két hétig, egy idő után semmi sem történik. És amikor ezzel szembesülök, nagyon szégyellem magam. A barátaim tapintatosan nem kérték számon rajtam, hogy már megint miért nem valósítom meg az ötleteimet. Ehelyett csak kérdezgették, hogy állok a projekttel.

Sajnos be kellett vallanom magamnak (bár ez sajnos nem volt új felismerés), hogy nem vagyok jó megvalósító, de ez nem maradhat így. A legrosszabb, hogy saját magam vagyok az akadálya annak, hogy megvalósuljanak az ötleteim. Konkrétabban: az az akadály, hogy nincs rendszerem a megvalósításra. Nem egy szoftveres rendszerre, nem egy mágikus naptárra gondolok, hanem rendszerre a fejemben. Valakinél ez veleszületett, valakinél az erős önfegyelem kimunkálja, másoknál pedig mesterségesen kell kipótolni.

Ebben a szörnyűséges állapotban találkoztam egy megoldással, ami eddig működni látszik, minden eddiginél jobban. Ez a gyakorlatban 5 alapelv, rengeteg gyakorlati tanáccsal, ami egy működő rendszerré áll össze. Lássuk!

1. Oszd meg a céged magas szintű céljait a csapattal.

Az 5 lépés közül ez a leginkább “business-rizsa” kategória, de muszáj ezzel kezdeni, mert erre épül a többi (amelyek sokkal érdekesebbek lesznek). Itt a lényeg, hogy a csapat minden tagja egészen világosan lássa, hogy mi a konkrét célunk. Itt nem elvont, magasröptű, ötéves tervekre gondolok, hanem számszerűsíthető, egyértelműen vizsgálható, eldönthető eredményű, teljesen konkrét, rövid időtávú célokra.

Fontos, hogy megosszuk az egész csapattal ezeket a célokat. Érezniük kell, hogy mindenki benne van a történésekben. Ne érezzék úgy, hogy ők csak valamiféle katonák, akik random feladatokat kapnak, anélkül hogy tudnák, miért.

Jótanács: ezeket a célokat tegyük ki mindenki által jól látható helyre: parafatáblára, a csoportmunka-szoftverünk első helyére stb. Nagy fontos, hogy fel legyen tüntetve a cél jelenlegi állapota is. Valaki a százalékokat szereti, én inkább a szöveges megfogalmazást. Mellékelek a rendszerünkből egy mintát.

vallalkozokonyvek_celok.png

 

Szintén fontos, hogy ne álmokat tűzzünk ki. Minél rövidebb periódusokban gondolkozzunk: én a cégemben negyedéves célokat tűzök ki, az még egy mindenki számára belátható időtáv. Nem túl hosszú ahhoz, hogy a halogatásban elsikkadjon a lényeg, és nem túl rövid ahhoz, hogy komolyabb célokat is el lehessen érni egy időszakon belül.

Ha a csapatod tagjai látják a célokat, a munkatársaid automatikusan felteszik a kérdést maguknak: én hogyan tudok hozzájárulni a célok eléréséhez? Ezt fogjuk látni a következő részben.

Ti hogyan határozzátok meg a célokat? Minden munkatársnak van saját kitűzött célja, vagy a fentiek alapján csoport célok vannak? A Facebook csoportunkban beszélgessünk erről. A csoport zárt, de kultúrembereket beengedünk :)

A bejegyzés trackback címe:

https://vallalkozokonyvek.blog.hu/api/trackback/id/tr207234505

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása