Az előző blogbejegyzésben beharangozott Kawasaki könyvet venném megint elő, az egyik legfontosabb témát belőle.

A könyv egyébként megjelent magyarul is ("Elmés kezdés" címmel), de még a látszatát is el szeretném kerülni annak, hogy üzleti érdekekből írok könyvajánlókat, ezért csak egy Google keresést linkelek be a könyv ISBN számával.

Értékteremtő vállalkozás

Eszerint a fókuszban nem a pénztermelésnek kell lennie, hanem az értékteremtésnek. Kawasaki szerint a legjobb cégeket a következő három cél egyike köré építik:

  1. emeld az élet minőségét: adj az embereknek egy módszert, hogy ügyesebbek / jobbak / gyorsabbak / erősebbek / okosabbak legyenek, vagy az életük könnyebb és élvezetesebb legyen.
     
  2. javíts ki valami rosszat: ha látsz valami rendkívül rosszul működő dolgot körülötted, csináld meg sokkal jobban!
     
  3. akadályozd meg valami jónak az elromlását: tipikusan a "világmegváltó" projektek tartoznak ide.

Ezek a pontok nyilván csak szükséges, de nem elégséges feltételei egy vállalkozás sikerre juttatásának, de mindenképpen egy jó kezdet.

guy_kawasaki_make_meaning.gif

Egyszer hallottam egy riportot Kawasakitól, aki elmesélte, hogy az általa személyesen meghallgatott néhány ezer induló vállalkozás közül összehasonlíthatatlanul nagyobb arányban lettek (anyagilag is) sikeresek azok, amelyek a fentiekre építkeztek. Aki pusztán a pénzre hajtott, idővel nem tudott őszintén kommunikálni az ügyfelei és munkatársai felé, akik így hamar elvesztették a lelkesedést.

Kawasaki elmondása alapján amikor a befektetők nézik az új cégek üzleti terveit, elsősorban nem a megtérülési rátákat és a látványos diagramokat nézik, hanem ezeket az alapelveket keresik. Ahol ez az alap szilárdan megvan, oda érdemes befektetni. Ha pedig a szakemberek csak ilyen vállalkozásokba teszik a pénzüket, mi miért tennénk máshová? 

Kérdés: milyen magyar illetve nemzetközi cégek lennének a legjobb minták a fenti alapelvekre, ahol tényleg tisztán "átjön" az üzenet?

Bónusz kérdés: van valakinek személyes tapasztalata azzal, hogy a fenti alapelvek mentén sikeres lett a saját vállalkozása?


Ismersz olyan vállalkozót, akinek érdekes lehet ez a téma? Ajánld neki a Vállalkozókönyvek Blogot és a Facebook oldalunkat.

A bejegyzés trackback címe:

https://vallalkozokonyvek.blog.hu/api/trackback/id/tr823744199

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ivanhoe 2012.01.24. 20:43:27

Most sablonos leszek, de szerintem az Apple az ilyen cég. Vagy említhetném Kiyosaki cégét a The Rich Dad Co.-t. Magyarországon ilyen a Bagolyvár.

VállalkozásDoktor™ 2012.02.02. 19:47:45

Bocsi, szerintem a kérdés nem jó. Éspedig azért, mert azt a meggyőződést tartalmazza implicit, hogy a tanács megfogadása esetén az üzenet "át" fog jönni.
Nem a vállalkozói szféra feladata ezt az üzenetet átvinni. A papok dolga ez, meg jobb esetben a szülőké.
A vállalkozás feladata: a vevőit hosszútávon megbízhatóan kiszolgálni.
Mivel azonban a mai világban igen magas a technikai fejlettség, ezért a vállalkozásnak nem elég egy jól működő berendezést előállítania. A legtöbb vállalkozásnak terméke sincs, mert szolgáltat. De a mai világban a termékek piacán is csak az eladható, aminek van valami eszmei-, erkölcsi-, szellemi- vagy tudásbéli értéke, hát még a szolgáltatások piacán.
süti beállítások módosítása